Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

Trzecia generacja Polo debiutowała w 1994 roku. Stylistycznie i technologicznie model został całkowicie odmieniony. Opływowy, zgrabny samochód zbudowano na płycie podłogowej Seata Ibiza. W 1995 roku Polo III zajął drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku, zdobył również szereg innych nagród. Pod koniec 1999 roku model poddano face-liftingowi. Dwa lata później gotowy był już jego następca. W RPA Polo III sprzedawano jako Polo Playa (lata 1996-2002).

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo III   1994 - 2001
    Volkswagen Polo III
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo III

Silniki Volkswagen Polo III Hatchback

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Widmo oszczędzania - Volkswagen Polo Bluemotion
 
Nasz test

Lejąc paliwo do baku w cenie za litr, która dawno przegoniła już kwotę jaką należy wydać za kilogram cukru, już nie modą lecz koniecznością stają się wszelkie działania mające ograniczyć apetyty naszych aut.

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo Highline + DSG 7 79,59

Volkswagen Polo Highline DSG 7-Gang 90,14

Volkswagen Polo żółte szaleństwo 75,26

Volkswagen Polo Mała Poli :) 77,71

Volkswagen Polo 1.4 TDi 76,10

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

Barteo 85,52

majcher836 92,72

viktoria-2 66,22

brera 91,06

mlody_296 62,19

Thorne 90,26

dzwoneczek 81,94

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Wracamy na gaz :)
Wracamy na gaz :) Cześć. Jako, że jest to mój pierwszy wpis, to krótko opiszę historię mojej Poli....
Czystym samochodem w nowy rok
Czystym samochodem w nowy rok Dzisiaj z rana "Polówka" odwiedziła myjkę. Jak już rozpocząć nowy rok to trzeba ...
Pierwszy kontakt
Pierwszy kontakt Po zakupie przejrzałem auto co tam w nim siedzi i muszę stwierdzić, ze praktyczn...
Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R
Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R Cześć! Wpis będzie w miarę krótki ale być może komuś się przyda. Chciałbym wam ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Skoda Fabia
1.2 HTP (60 KM)
Seat Ibiza
1.2 TSI (105 KM)
Renault Clio
dCi (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 39 opinii
  • 3,80
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Myślę, że w Polsce jest zbyt przereklamowana marka Volkswagen... Za dużo trzeba zapłacić a jakość może nie dołująca, ale po prostu przeciętna. Te auta powinny być o conajmniej (zależy od modelu) kilka tysięcy tańsze. Cóż płacimy za markę a nie jakość. Polo przeciętna jakość za duże pieniądze. Dobra karoseria i silnik i tyle reszta szara przeciętność...

dodał: XL75
Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Gdyby jakis przypadkowy mechanik mi nie rozregulowal zaplonu... a pzoniej nastepny chcac naprawic nie rozregulowal pompy, to jest to auto naprawde godne polecenia. Wiadomo ze takiego auta nie kupuje sie na wysciigi i ze moje uwagi tutaj o dynamicznej jezdzie sa troche nie na miejscu...

dodał: pstemek
Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Wg mnie super autko, szkoda tylko ,że dwudrzwiowe. Ale niezawodność, i ekonomiczność spalania, poza tym wygoda _ jak na tak mały samochód, rekompensują ten szczegół. Jest to moje 5 auto, pierwszy VW i nie zamierzam go narazie zmieniać, mimo że ma już 8 lat.

dodał: wpalicki@interia.pl
Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

ocena jest oczywiście subiektywna; należy wziąć pod uwagę iż poprzednim autem było CC700 więc trudno porównywać; silnik bardzo dobry, ekonomiczny; bezusterkowy; oby każde auto było takie;

dodał: krzysztof.byczynski@lafarge.com
Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Niestety nie moge ocenić tego samochodu jako doskonały, bo jak każdy przedmiot jest zawodny, ale jest to bez wątpienia samochód dobry. Przynajmniej jak dla kobiety...

dodał: pagathe@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 2005 Volkswagen Polo Sedan 2011 Volkswagen Polo III Hatchback - galeria społeczności Volkswagen Polo 2007 Volkswagen Polo V Volkswagen Polo GTI Volkswagen Polo R WRC Street Volkswagen Polo 1.9 TDI (130 KM) Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo GTI 2010 Volkswagen Cross Polo
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

443 komentarze

332 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

~mariusz~mariusz

moja poloweczka1.3normalnie chlala paliwo do momentu awarii skrzyni biegow ktora wymienilem,zamontowalem druga od golfa1.4moze ta skrzynia ma inne przelozenie ale odbilo sie na bardzo niskim spalaniu teraz jestem zadowolony pozdrawiam

tsikrktsikrk

Witam, moje polo 2013 dziwnie sporo pali - nie jeżdżę jakoś wolno ale spalanie średnie w mieście waha się między 8-8,5 litra ( korki, zatłoczone miasto). Zastanawiam się czy jest to kwestia zimówek oraz dotarcia auta czy po prostu tyle to małe autko z silnikiem 1.2 tsi pali- trochę szkoda bo obiecana ekonomiczność tego silnika przekonała mnie do zakupu. Również tak jak w poprzednich komentarzach jest problem z wrzucaniem 1 biegu - raz wchodzi gładko raz w połowie wrzucania jakoś skrzynia stawia opór. Czy komuś też się tak dzieje? Słyszałem, że w ogóle VW ma problem z 1 biegiem i skrzyniami.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
50 195
Przejechany dystans
39 260 892 km
Zatankowanego paliwa
1 990 697 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 064
Wydanych pieniędzy
3 026 197 zł
Średnie wydatki na auto
1 241 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 263
Wydanych pieniędzy
3 253 277 zł
Średnie wydatki na auto
1 334 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 439)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

Na podstawie 60 raportów spalania

ON
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: magic, dodano: 11.04.2012 12:52

Witam, ponownie opisze raporcik ktory poprzednio dodalem 2 lata temu, wtedy jeżdziłem spokojniej, teraz troszkę bardziej cisnę po mieście ale róznica w czasie bywa nawet dwokrotnie mniejsza, w zwiazku z czym spalanko uroslo. Poprzednio pisalem ze zeszlem nawet ponizej 4l, teraz juz chyba tak delikatnie nie jeżdżę ;>. 4.5 trasa prędkość 100-110/115 km/h, średnie spalanie mierzone rok temu tak jak poprzednio trasa 200km i 100 miasto(łódź), to za pierwszym razem 5l jadąc średnio te 200km w 4 osoby i dość załadowanym. a drugim razem bardzo podobnie z tym ze przy pierwszym miałem w oponach cisnienie 2.2 przod i 2.0 lub 2.1 tyl., natomiast teraz dobiłem troszkę bardziej, 2.3 przod i 2.2 tyl. norma przy zaladowanym to 2.4 przod i 2.7 tyl ale ja nie zawsze jezdzae w 4/5 osob wiec nie pozwolilem sobie na takie maximum. i spalanko odrazu zmalało do 4.8 średnio. Sposób pomiaru od zapalania kontrolki o rezerwie, zalanie do pełna, pod sam korek(sposobem taty do pełna to do pełna czyli tak że już wiecej nie wejdzie z bujnieciami samochodem na boki ;>) i przeliczenie przez il km. Samochod do dzis uwazam za malo awaryjny. Od tamtego czasu doszła mi tylko wymiana rozrządu koszt to około 900zł + klocki+ tarcze+ akumulator(poprzednio był włożony za słaby, jak do mocnej benzyny a nie diesla). Obecnie po juz chyba 5 lata zastanawiam się nad zmiana, ale szkoda mi zamienic na wiecej palący bo szarpnie po kieszeni, bardzo prawdopodobne, że zostanie w rodzinie bo ciezko kupic cos tak ekonomicznego w utrzymaniu, a dodam jeszcze ze ubezp ponizej 300 zł, wiec tez atutu. Na minus te zamki przymarzające. Pozdrawiam i polecam.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 TDI

autor: wapniak, dodano: 28.05.2010 18:54

W moim autku mam silnik 1.9D, czyli ten niby najsłabszy ale i najekonomiczniejszy. Przy spokojnej jeździe bez gwałtownych przyspieszeń spokojnie mieści się w 5 litrach oleju napędowego na 100 km.Rzadko jeżdżę w pełni obciążony ale na dłuższej trasie nie spalił więcej jak 4,6/100. Oleje, filtry wymieniam sobie sam, klocki i szczeki hamulcowe także. Koszt części niewielki, te które się najczęściej wymienia należą do najtańszych. Mowa o klockach, szczękach, bębnach, tarczach hamulcowych, amortyzatorach.Bardzo drogie jest sprzęgło, kompletne to wydatek ponad 600 zł+koszt wymiany.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 SDI

autor: mariusz, dodano: 04.06.2009 20:32

W kwestii spalania wszystko zależy od kierowcy- gdy jedziemy wolno i spokojnie (80~90 km/h) w maks 3 osoby, nawet ze skrzynią 4 biegową możemy liczyć na spalanie rzędu 5~5.5 l/100km na trasie. Niestety wraz ze wzrostem prędkości i dynamiki jazdy rośnie również spalanie, jednak generalnie nawet w mieście ciężko jest przekroczyć 7 litrów/100km- udało mi się to jedynie w górach. Norma po mieście to 6~6.5 litra/100km. Jak na 20 letnie auto na gaźniku i ze skrzynią 4 to wg mnie świetny wynik. Ceny części natomiast są śmiesznie tanie i ogólnodostępne. Podobnie jest z kosztami wszelkich napraw- jest to prosta i niezawodna konstrukcja z którą poradzi sobie każdy mechanik, a nawet mechanik-amator dzięki czemu 90% napraw można wykonać przy pomocy kompletu podstawowych narzędzi i odrobiny chęci.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Polo III

VW polo to jeden z mniejszych samochodów koncernu, mniejszy od niego jest tylko model Lupo. Samochód występuje w wersji classic oraz standard. Pierwsza wersja to sedan z wyraźnie zaznaczoną klapą bagażnika, pozostałe to wersja trzy i pięciodrzwiowa.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI 64KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także