Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

Trzecia generacja Polo debiutowała w 1994 roku. Stylistycznie i technologicznie model został całkowicie odmieniony. Opływowy, zgrabny samochód zbudowano na płycie podłogowej Seata Ibiza. W 1995 roku Polo III zajął drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku, zdobył również szereg innych nagród. Pod koniec 1999 roku model poddano face-liftingowi. Dwa lata później gotowy był już jego następca. W RPA Polo III sprzedawano jako Polo Playa (lata 1996-2002).

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo III   1994 - 2001
    Volkswagen Polo III
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo III

Silniki Volkswagen Polo III Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Polo

Czy warto kupić: używany Volkswagen Polo (od 2001 do 2009)

Funkcjonalny, pewnie jeżdżący, solidnie wykończony i nieprzesadnie drogi w naprawach. Niemiecki przedstawiciel segmentu B ma wiele do zaoferowania. Jego wartość topnieje wolno, więc zainteresowani muszą przygotować sporą ilość gotówki. Czy warto kupić używanego Volkswagena Polo IV?

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 1.4 TDi 73,73

Volkswagen Polo 6R 79,13

Volkswagen Polo 78,01

Volkswagen Polo żółte szaleństwo 75,26

Volkswagen Polo Poli :) 95,73

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

Thorne 91,35

bandit_bb 90,38

mike86 51,24

viktoria-2 72,62

Reginald911 64,82

Smolen 88,33

piotr19772 50,59

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Czystym samochodem w nowy rok
Czystym samochodem w nowy rok Dzisiaj z rana "Polówka" odwiedziła myjkę. Jak już rozpocząć nowy rok to trzeba ...
Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R
Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R Cześć! Wpis będzie w miarę krótki ale być może komuś się przyda. Chciałbym wam ...
7 miesięcy razem, tyle wspomnień
7 miesięcy razem, tyle wspomnień Długo mnie tutaj nie było :) Od ostatniego czasu trochę się zmieniło.. Polo zysk...
To już prawie rok razem z moją polóweczką.
To już prawie rok razem z moją polóweczką. Pod koniec stycznia mija rok jak trzymamy się razem. ;p Za nami 7800km. - Jedn...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Nissan Micra
1.2 DIG-S (98 KM)
Opel Corsa
1.2 Twinport ECOTEC (85 KM)
Renault Clio
TCe EDC (120 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 40 opinii
  • 3,82
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Myślę, że w Polsce jest zbyt przereklamowana marka Volkswagen... Za dużo trzeba zapłacić a jakość może nie dołująca, ale po prostu przeciętna. Te auta powinny być o conajmniej (zależy od modelu) kilka tysięcy tańsze. Cóż płacimy za markę a nie jakość. Polo przeciętna jakość za duże pieniądze. Dobra karoseria i silnik i tyle reszta szara przeciętność...

dodał: XL75
Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Gdyby jakis przypadkowy mechanik mi nie rozregulowal zaplonu... a pzoniej nastepny chcac naprawic nie rozregulowal pompy, to jest to auto naprawde godne polecenia. Wiadomo ze takiego auta nie kupuje sie na wysciigi i ze moje uwagi tutaj o dynamicznej jezdzie sa troche nie na miejscu...

dodał: pstemek
Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Wg mnie super autko, szkoda tylko ,że dwudrzwiowe. Ale niezawodność, i ekonomiczność spalania, poza tym wygoda _ jak na tak mały samochód, rekompensują ten szczegół. Jest to moje 5 auto, pierwszy VW i nie zamierzam go narazie zmieniać, mimo że ma już 8 lat.

dodał: wpalicki@interia.pl
Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

ocena jest oczywiście subiektywna; należy wziąć pod uwagę iż poprzednim autem było CC700 więc trudno porównywać; silnik bardzo dobry, ekonomiczny; bezusterkowy; oby każde auto było takie;

dodał: krzysztof.byczynski@lafarge.com
Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Niestety nie moge ocenić tego samochodu jako doskonały, bo jak każdy przedmiot jest zawodny, ale jest to bez wątpienia samochód dobry. Przynajmniej jak dla kobiety...

dodał: pagathe@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Crosspolo Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM - galeria redakcyjna Volkswagen Polo 1.4 (75 KM) Trendline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo GTI Volkswagen Cross Polo Volkswagen Polo V Hatchback 5d - galeria społeczności Volkswagen Polo 2007 Volkswagen CrossPolo Facelifting (2014) Volkswagen Polo 2002 Volkswagen Polo 2005
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

445 komentarzy

333 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MICHAŁ~MICHAŁ

Witam pomownie dzisiaj z kolegą osłuchaliśmy silnik na zimnym wiadomo co dwie głowy to nie jedna przy dodawaniu gazu a najbardziej przy ruszaniu czyli pod obciązeniem słychac to charczenie dzwięk ten wydobywał się z okolicy klawiatury zaworowej wmiare rozgrzewania się silnika lub przejechaniu 500 lub 600 metrów dzwieku nie słychac.Co ten mechanik tam porobił choc przyznam ze raz czy dwa słyszałem ten dzwięk przez chwile jeszcze zanim wypaliło mi uszczelkę pod głowicą prosze o rade. Dobze ze mało jerzdzę nie chcę narobic wiekszych kosztów

~MICHAŁ~MICHAŁ

wita mam polo classic 1.4 8v 97r wypaliła mi sie uszczelka pod głowicą oddałem do mechanika samochód gdy go odbieralem silnik pracował jak w zegarku nastepnego dnia gdy go odpalilem silnik zaczeło cs w nim charczec albo klekotac przy dodawaniu gazu nie moge okreslic dokladnie co to za dzwiek zaczołem ruszac a to charczenie było głosniejsze pod obciążeniem, przejade około 700metrów ten dzwiek staje sie mniej słyszalny a zanika powyżej 2000tyś obrotów jak go zostawie na godzine lub dwie dzwiek powraca dodam ze głowica była planawana uszczelka grubsza uszczelniacze zaworowe wymienione i 4 zawory wydechowe moje polo jest na hydro popychaczech czy to one zaczynaja szwankowac czy cos innego powiem jeszcze ze wymieniłem olej na 10w40 castrol ale przejechalem pare kilometrów na oleju z mołą iloscią plynu okolo 3 setek prosze o pomoc POZDRO

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 506
Przejechany dystans
46 691 760 km
Zatankowanego paliwa
2 216 270 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 887
Wydanych pieniędzy
3 361 560 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 633
Wydanych pieniędzy
3 582 467 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 676)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

Na podstawie 62 raportów spalania

ON
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Maro, dodano: 24.03.2014 21:56

Cóż w zimę autko pali 7l/100km, teraz około 5.5/100km, natomiast na trasie super, jadąc 70-80km/h na 5 biegu bez deptania zbędnego bierze 3.7-3.9l/100km. Rewelacja. Turbinki nie ma, więc do miasta idealny, a jak wyprzedzić trzeba to też da radę. Mimo pojemności 1.9 pali tyle co 1.0 a nawet mniej i opłaty takie jak za 1.0 ;) Pilnować tylko skrzyni biegów a poza tym ok w 100%. Poza wymianą skrzyni biegów i wymianie zderzaka i lamp po drobnej stłuczce zero awarii, większych kosztów nic. Klocki około 50zł, tuleje itp też tanio, wszystko robię sam, w koszcie utrzymania prawie jak niezniszczalne W124 ;)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 D AEF

autor: PaweÂł, dodano: 20.06.2009 23:54

Mój pierwszy samochód. Jak dla młodej osoby to duży wydatek, dlatego też dbam sobie o samochód. Po zakupie Polówka przeszła mały remont. Staram się jeździć oszczędnie. Spalanie jak dla mnie jest dosyć niskie. Często wyjeżdżam w dłuższe trasy. Jeżdżę Polówką od 4 miesięcy i żadnych problemów, chociaż samochód ma 18 lat. Nic tylko lać i jeździć. Przejechałem ok 3500 km, dlatego też śmiało mogę powiedzieć, iż autko dobrze się prowadzi. Ładnie trzyma się drogi i nie przechyla się na zakrętach (nie ma efektu tak zwanej "huśtawki"). Blacha pomimo swego wieku, jest w dobrym stanie jedynie na tylnej klapie jest mały "znaczek upływu czasu" - rdza. Polecam jako samochód ekonomiczny na dojazd do pracy/szkoły oraz jako auto dla początkującego kierowcy. PS. Co do spalania dużo zależy od stylu jazdy.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.3

autor: psawik, dodano: 30.10.2014 20:27

Auto naprawdę oszczędne. Przy jeździe TYLKO po mieście na krótkich odcinkach po 2-4 km średnio wyjdzie 6.5 litra. Pokonując nieco dłuższe odcinki w mieście można zejść rekordowo do 5.2. Ale taka normalna średnia jazda miejska mieści się w 5.6. Wiadomo, że jak się jedzie przez pół godziny w korku na jedynce to będzie w okolicy 10 litrów, ale to normalne. Co do trasy i agresywnej jazdy to naprawdę ciężko przekroczyć 5.0, nawet jadąc częściowo drogą ekspresową. Rekord jaki udało mi się osiągnąć to na trasie Warszawa - Zielona Góra jadąc 200 km autostradą z prędkością 110 km i 200 km zwykłymi drogami dosyć dynamicznie to 4.0.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Polo III

VW polo to jeden z mniejszych samochodów koncernu, mniejszy od niego jest tylko model Lupo. Samochód występuje w wersji classic oraz standard. Pierwsza wersja to sedan z wyraźnie zaznaczoną klapą bagażnika, pozostałe to wersja trzy i pięciodrzwiowa.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo III Hatchback 1.9 SDI 64KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także