Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Model należący do segmentu B produkowany od 2001 roku. Renault wprowadził do swojej oferty Thalię jako zastępstwo dla nieco zapomnianej serii 7. Od początku auto jest spokrewnione z modelem Clio. Thalia miała być niskobudżetowym modelem, co w przypadku pierwszej generacji sprowadziło się do mało udanego przerobienia modelu Clio. Od 2008 roku na rynku dostępny jest model drugiej generacji. Mimo stylistycznych niedostatków, Thalia okazała się rynkowym sukcesem Renault. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie miliona egzemplarzy.

Renault Thalia II - widok z tyłu
Renault Thalia II - widok z przodu
Renault Thalia II - widok z tyłu
Renault Thalia II - widok z przodu

Generacje Renault Thalia

  • Wybierz generację: Renault Thalia II (2008 - 2012)
    Renault Thalia II

    Renault Thalia II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała na rynku w 2008 roku. Stylistycznie Thalia II zdecydowanie odróżnia się od swojej poprzedniczki, nie jest już jedynie zmodyfikowaną wersją Renault Clio, choć wciąż dzieli z nim (Clio...

    więcej o Renault Thalia II

  • Wybierz generację: Renault Thalia I (2001 - 2008)
    Renault Thalia I

    Renault Thalia I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2001-2008. Thalia to następca Renault 7. Tak jak „siódemka” dzieliła wiele elementów z Renault 5, tak Thalia I była blisko spokrewniona z modelem Clio. Od początku miała stanowić alternatywę Renault...

    więcej o Renault Thalia I

Clio, Megane, Fluence, Scenic... oferta Renault obfituje w samochody, które przyciągają wzrok swoją oryginalną i udaną zarazem stylizacją. Zupełnie inaczej jest niestety z Thalią, której największym problemem w dziedzinie designu okazuje się... talia. Sylwetka nadwozia z mocno przeszkloną kabiną pasażerską i "doczepionym" tyłem wygląda nieforemnie, żeby nie rzecz pokracznie. Atrakcyjność wizualną poprawił nieco lifting przeprowadzony w 2008 roku, ale nie zmienił faktu, że do Thalii bardziej pasuje znaczek Dacii niż Renault...

W ramach wspomnianego liftingu projektanci zafundowali kurację odświeżającą nie tylko nadwoziu, ale i wnętrzu. Niestety, poza ładniejszym wyglądem deski nie przyniosła ona nic dobrego - podobnie jak przed modernizacją plastiki są kiepskiej jakości, obsługę kokpitu utrudniają za małe przyciski umieszczone na konsoli środkowej i zbyt nisko umiejscowiony panel klimatyzacji, a zajęcie należytej pozycji za "kółkiem" utrudnia kierowcy niewystarczająca regulacja kierownicy i fotela.

Skoro już o fotelu kierowcy mowa, warto napisać o nim kilka słów więcej. Otóż, podobnie jak fotel pasażera, jest on przyjemnie miękki, ale ma małe oparcie i fatalnie umieszczony zagłówek. Podczas, gdy z przodu miejsca jest sporo, z tyłu wyraźnie brakuje go zarówno nad głowami, jak i na wysokości kolan. Rodzinnym podróżom sprzyja z kolei kufer, który bez problemu "połknie" wakacyjny ekwipunek.

Zawieszenie okazuje się mocną stroną Thalii, bowiem udanie łączy właściwości jezdne z komfortem. Dzięki temu auto pozwala bezpiecznie pokonywać nawet ostrzejsze łuki, a przy tym wystarczająco skutecznie kompensuje nierówności dróg. Szkoda tylko, że podczas pracy zawieszenie wydaje donośne dźwięki. Za przyzwoity trzeba uznać układ kierowniczy.

W ramach liftingu 4-drzwiowego "brata" Clio, marketingowcy Renault zdecydowali się na wyraźne zmiany w jego ofercie rynkowej. Niestety, zmiany na gorsze - za sprawą nowych cen z taniego auta, Thalia stała się jedną z najdroższych propozycji w swojej klasie. Na szczęście, później Francuzi poszli po rozum do głowy, dzięki czemu opisywany model znów króluje wśród tanich sedanów. Biorąc pod uwagę ceny, poziom wyposażenia jest akceptowalny.

Komentarze redakcji

Powagosław: est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault.
Luzacjusz: Bardzo brzydki, brzydki, przeciętny, niezły… Wszystko wskazuje na to, że tak będzie wyglądać ewolucja tego modelu. No ale zanim człowiek wymyślił koło, tysiące lat wisiał na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonałości, tfu! przyzwoitości.

Silniki Renault Thalia

Renault Thalia II - jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera benzynowy 1.2l o mocy 75KM. Kiedyś taka moc w małych autach była w sam raz, a teraz – jest dość mała. Do przemierzania miejskich ulic i pobliskich dróg wystarczy. Na zagraniczny wyjazd z kompletem pasażerów – no, tu już gorzej. W takich zadaniach dużo lepiej sprawdzą się motory 1.4l i 1.6l o mocach odpowiednio 100 i 105KM. Spalają trochę więcej paliwa, ale trzeba pamiętać, że Thalia ma być tanim autem rodzinnym, a rodziny nie wozi się tylko po mieście. Dlatego tym bardziej złym wyborem będzie diesel 1.5l o mocy 65KM. Do 100km/h przyspiesza całe wieki i można go polecić tylko cierpliwym, niewymagającym i oszczędnym – bo mało pali. Jest też za to jego wzmocniona do 85KM wersja. Nic nadzwyczajnego, ale napędza auto dość dobrze. Nie jest jednak tak tania jak jednostki benzynowe, które i tak są od niej mocniejsze.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Thalia

Czy warto kupić: używane Renault Thalia (od 2008 do 2012)

Funkcjonalny, tani w utrzymaniu i względnie świeży sedan za rozsądne pieniądze. Specyficzna stylizacja oraz przeciętne właściwości jezdne sprawiają, że nie jest propozycją dla wszystkich. Czy warto kupić używane Renault Thalia II?

Sedan dla oszczędnych - Renault Thalia (1999-2008)

Uchodzi za jeden z najbrzydszych samochodów w historii. Fakt ten rekompensuje funkcjonalnym wnętrzem oraz niskimi kosztami utrzymania. Thalia nie jest również droga w zakupie. Na co zwrócić uwagę, poszukując używanego egzemplarza?

Renault Thalia 1,5 dCi

Na ulotce dostarczonej przez producenta do nowej Thalii można przeczytać, że będziemy jeździć wersją „All Inclusive”. Oznacza to skok ceny z 36 250,- do 52 250,- Pln.

Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Thalia

Społeczność kierowców Renault ThaliaautoWcentrum - społeczność Renault Thalia

najwyższe oktanyAuta - Renault Thalia

Renault Thalia 1.4 35,75

Renault Thalia Natalii 35,82

Renault Thalia 32,55

Renault Thalia 46,14

Renault Thalia 31,60

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Thalia

pietrodj 35,82

ziga1960 30,07

hironomus 53,33

Balon69 30,04

Michalko3 30,00

rambo03 84,53

michal2708 30,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Thalia

wycieraczki
wycieraczki Wymieniłem niedawno wycieraczki. Do tej pory kupowałem Valeo ale teraz skusiłem ...
Napełnianie klimatyzacji
Napełnianie klimatyzacji Od dłuższego czasu klima w Thalci działała bardzo źle, właściwie to prawie w ogó...
Droga do Częstochowy oraz przemyślenia
Droga do Częstochowy oraz przemyślenia Dzisiaj jechałem z żoną do Częstochowy, trasa niedługa, w miarę przyjemna... Ni...
Problemy z klimą
Problemy z klimą Jakieś dwa miesiące temu pisałem o tym że byłem w serwisie odgrzybić i nabić kli...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Thalia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Thalia
 

Najpopularniejsza wersja Renault Thalia

Renault Thalia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Thalia
 

Renault Thalia najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Thalia

Renault Thalia
1.2 benzyna 75 KM
40 608 km, 2010
24 900 PLN
Renault Thalia
1.5 diesel 68 KM
157 000 km, 2008
10 500 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna
95 000 km, 2002
7 200 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna 75 KM
135 000 km, 2003
8 600 PLN

Ocena auta Renault Thalia Sedan 1.2 16v

  • Średnia ocena
    na podstawie 18 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Renault Thalia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Thalia

Renault Thalia

564 komentarze

326 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~jimi~jimi

gdy pójdzie rozrząd to rozwala się cały silnik?

~michal~michal

Te liście spod maski trzeba czasami wybierać, wtedy nic nie cieknie. U mnie 58 tys km, na razie bezusterkowo. pzdr !

~sawek~sawek

Mam problem z dolna listwa ozdobna przedniej szyby mojej thali. (2005r)Nie przylega do szyby przez co w czasie deszczu woda leje sie do srodka ..prosze pomózcie

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 250
Przejechany dystans
29 209 560 km
Zatankowanego paliwa
1 501 771 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 336
Wydanych pieniędzy
2 432 328 zł
Średnie wydatki na auto
1 320 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 144
Wydanych pieniędzy
2 632 829 zł
Średnie wydatki na auto
1 429 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 842)

Zużycie paliwa Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Na podstawie 19 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Max , dodano: 16.09.2010 11:00

Tutaj jestem zawiedziony. Rozpieszczony przez poprzedniego Golfa TDI ktory palil 6,5 l w miescie, tutaj zejscie ponizej 8,5 jest raczej niewykonalne przy spokojnej jezdzie (fakt ze uzywam czesto klimatyzacji). 9 litow jest normalnym wynikiem chocibym nie wiem jak oszczednie jezdzil (dalem sobie spokoj w tym aucie z ekonomicznym stylem jazdy ) W trasie wychodzi 6-6,5l przy predkosciach 90-120km/h + klimatyzacja. Z obserwacji Co ciekawe, w miescie warto jak najszybciej wrzucac 4-ke wtedy chwilowe spalanie spada do 5-6,5l/100km. Na 3 jakos wiecej pali :(

pełny raport Renault Sedan 1.4 16v

autor: gezaj, dodano: 06.03.2009 11:21

to najmocniejsza strona tego auta. Super oszczędny silnik. Oczywiście przy spokojnej jeżdzie. Filtr paliwa z czujnikiem wody to trochę przesadzili bo zabuliłem 180 zł (oczywiście nie w ASO bo tam ponad 300zł). Poza materiałami eksploatacyjnymi to chyba nic nie kupowałem więc nie wiem czy części są drogie.

pełny raport Renault Sedan 1.5 dCi

autor: TomaszSz, dodano: 17.12.2009 00:00

Tutaj kompletna porażka. Po przesiadce z Opla nie mogę dojść do siebie.Latem w mieście poniżej 8 zejść nie mogę ... Przy oplu tylko raz udało mi w takich warunkach poniżej 7 zejść. Na rasie Astra paliła min 5.5 litra przy bardzo spokojnej jeździe. Tutaj 7 to już niestety absolutne minimum.

pełny raport Renault Sedan 1.4

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Zobacz dane techniczne Renault Thalia II Sedan 1.2 16v 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Thalia, oglądali także