Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Model należący do segmentu B produkowany od 2001 roku. Renault wprowadził do swojej oferty Thalię jako zastępstwo dla nieco zapomnianej serii 7. Od początku auto jest spokrewnione z modelem Clio. Thalia miała być niskobudżetowym modelem, co w przypadku pierwszej generacji sprowadziło się do mało udanego przerobienia modelu Clio. Od 2008 roku na rynku dostępny jest model drugiej generacji. Mimo stylistycznych niedostatków, Thalia okazała się rynkowym sukcesem Renault. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie miliona egzemplarzy.

Renault Thalia II - widok z tyłu
Renault Thalia II - widok z przodu
Renault Thalia II - widok z tyłu
Renault Thalia II - widok z przodu

Generacje Renault Thalia

  • Wybierz generację: Renault Thalia II (2008 - 2012)
    Renault Thalia II

    Renault Thalia II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała na rynku w 2008 roku. Stylistycznie Thalia II zdecydowanie odróżnia się od swojej poprzedniczki, nie jest już jedynie zmodyfikowaną wersją Renault Clio, choć wciąż dzieli z nim (Clio...

    więcej o Renault Thalia II

  • Wybierz generację: Renault Thalia I (2001 - 2008)
    Renault Thalia I

    Renault Thalia I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2001-2008. Thalia to następca Renault 7. Tak jak „siódemka” dzieliła wiele elementów z Renault 5, tak Thalia I była blisko spokrewniona z modelem Clio. Od początku miała stanowić alternatywę Renault...

    więcej o Renault Thalia I

Wiemy, że wygląd to sprawa gustu, a gustach się nie dyskutuje. Nie należy jednak zapominać, iż są rzeczy, których nie sposób nie skrytykować za prezencję. Jedną z nich jest Thalia, której największym mankamentem okazuje się - nomen omen - talia. Sylwetka francuskiego sedana, z pokaźnym przedziałem pasażerskim, gigantycznymi słupkami C oraz doczepionym jakby na siłę kufrem, prezentuje się bardzo nieforemnie, żeby nie rzec pokracznie. Znając designerskie umiejętności speców z Renault, aż trudno uwierzyć, że to oni odpowiadają za projekt nadwozia.

Znacznie atrakcyjniej Renault Thalia I prezentuje się od środka, ale czar pryska, kiedy przyjrzymy się jakości wykończenia wnętrza. Nie dość, że plastiki wyciągnięto z najniższej półki, to jeszcze nie postarano się o porządny ich montaż. Efektem są zużyte tworzywa oraz częste skrzypienia dochodzące z różnych elementów kokpitu. Osoba zajmująca miejsce kierowcy nie powinna mieć problemów z odczytem wskazań zegarów i obsługą przełączników, kłopotów przysporzy jej za to manewrowanie, bowiem pokaźne słupki i ukształtowanie tyłu utrudniają cofanie.

Choć oparto ją na miejskim Clio, Thalia została zaprojektowana tak, aby sprostać potrzebom rodziny. I rzeczywiście w tej dyscyplinie 4-drzwiowe Renault spełnia swoje zadanie, bo oferuje dużo miejsca w pierwszym rzędzie siedzeń, z tyłu zmieści dwójkę dzieci, a jego przepotężny bagażnik bez problemu “połknie” cały wakacyjny ekwipunek. Pakowanie walizek utrudniają niestety zawiasy wnikające do środka kufra, natomiast wielogodzinne podróżowanie - zbyt miękkie fotele.

Za przesadnie miękkie wielu uzna też zawieszenie francuskiego samochodu. Nastawy podwozia wręcz odstraszają od energicznego traktowania zakrętów, a swoje trzy grosze w tej dyscyplinie dokłada też przeciętny układ kierowniczy. Ale jest i druga strona medalu, którą polscy kierowcy - przyzwyczajeni do częstego widywania znaku “nierówna droga” - powinni docenić w szczególności. Mowa o komforcie jazdy, stojącym na naprawdę wysokim poziomie.

Bardzo niskie koszty eksploatacji - oto największy as w rękawie, jakim kusi potencjalnych nabywców Renault Thalia I. Rynkowe ceny modelu są wręcz szokująco atrakcyjne, części zamienne kupimy wszędzie, płacąc za tę przyjemność grosze, a wielu napraw możemy dokonać sami. Przyjemność z użytkowania psują jednak usterki - szybko zużywają się elementy przedniego zawieszenia, urządzenia elektryczne lubią strajkować, a tu i ówdzie widać, że mamy do czynienia z autem budżetowym. Na szczęście poważne awarie dotyczą głównie egzemplarzy z dieslem pod maską.

Komentarze redakcji

Powagosław: est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault.
Luzacjusz: Bardzo brzydki, brzydki, przeciętny, niezły… Wszystko wskazuje na to, że tak będzie wyglądać ewolucja tego modelu. No ale zanim człowiek wymyślił koło, tysiące lat wisiał na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonałości, tfu! przyzwoitości.

Silniki Renault Thalia

Renault Thalia II - jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera benzynowy 1.2l o mocy 75KM. Kiedyś taka moc w małych autach była w sam raz, a teraz – jest dość mała. Do przemierzania miejskich ulic i pobliskich dróg wystarczy. Na zagraniczny wyjazd z kompletem pasażerów – no, tu już gorzej. W takich zadaniach dużo lepiej sprawdzą się motory 1.4l i 1.6l o mocach odpowiednio 100 i 105KM. Spalają trochę więcej paliwa, ale trzeba pamiętać, że Thalia ma być tanim autem rodzinnym, a rodziny nie wozi się tylko po mieście. Dlatego tym bardziej złym wyborem będzie diesel 1.5l o mocy 65KM. Do 100km/h przyspiesza całe wieki i można go polecić tylko cierpliwym, niewymagającym i oszczędnym – bo mało pali. Jest też za to jego wzmocniona do 85KM wersja. Nic nadzwyczajnego, ale napędza auto dość dobrze. Nie jest jednak tak tania jak jednostki benzynowe, które i tak są od niej mocniejsze.

Publikacje o Renault Thalia

Czy warto kupić: używane Renault Thalia (od 2008 do 2012)

Funkcjonalny, tani w utrzymaniu i względnie świeży sedan za rozsądne pieniądze. Specyficzna stylizacja oraz przeciętne właściwości jezdne sprawiają, że nie jest propozycją dla wszystkich. Czy warto kupić używane Renault Thalia II?

Sedan dla oszczędnych - Renault Thalia (1999-2008)

Uchodzi za jeden z najbrzydszych samochodów w historii. Fakt ten rekompensuje funkcjonalnym wnętrzem oraz niskimi kosztami utrzymania. Thalia nie jest również droga w zakupie. Na co zwrócić uwagę, poszukując używanego egzemplarza?

Renault Thalia 1,5 dCi

Na ulotce dostarczonej przez producenta do nowej Thalii można przeczytać, że będziemy jeździć wersją „All Inclusive”. Oznacza to skok ceny z 36 250,- do 52 250,- Pln.

Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Thalia

Społeczność kierowców Renault ThaliaautoWcentrum - społeczność Renault Thalia

najwyższe oktanyAuta - Renault Thalia

Renault Thalia Alize 31,61

Renault Thalia 31,22

Renault Thalia 38,51

Renault Thalia Natalii 35,10

Renault Thalia 32,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Thalia

daniel66 30,11

basiar 30,12

Arkadikos 30,08

banold 30,00

srebniak 30,10

hironomus 44,99

anka19 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Thalia

Trzy województwa
Trzy województwa Po raz kolejny mam przyjemność opisać podróż moją Thalcią. Zdjęć niestety nie bę...
Stan obecny i plany
Stan obecny i plany Dawno tu nic nie pisałem, ale to z powodu braku czasu. Thalci już dawno stuknęło...
Spot Klubu Renault Clio
Spot Klubu Renault Clio Po kolejnych kilku dniach postanowiłem dodać wpis opisujący zeszłotygodniowe spo...
PIERWSZE WRAŻENIA Z JAZDY ZASTĘPCZAKIEM
PIERWSZE WRAŻENIA Z JAZDY ZASTĘPCZAKIEM Jaka Thalia jest każdy widzi. Wiadomo, że po aucie zastępczym nie ma się co za d...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Thalia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Thalia
 

Najpopularniejsza wersja Renault Thalia

Renault Thalia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Thalia
 

Renault Thalia najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Seat Leon 5DR Seat Leon 5DR
Rocznik: 2014. Przebieg: 100 km. Silnik: 2.0 207KM .
Cena: 118 657 zł 111 900 zł
Zyskujesz: 6 757 zł Zobacz szczegóły »
Ford Focus II 1.6 TDCI Amber X Ford Focus II 1.6 TDCI Amber X
Rocznik: 2010. Przebieg: 98 167 km. Silnik: 1.6 66KM .
Cena: 29 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Thalia

Renault Thalia
1.2 benzyna 75 KM
40 608 km, 2010
24 900 PLN
Renault Thalia
1.5 diesel 68 KM
157 000 km, 2008
10 500 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna
95 000 km, 2002
7 200 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna 75 KM
135 000 km, 2003
8 600 PLN

Ocena auta Renault Thalia Sedan 1.2 16v

  • Średnia ocena
    na podstawie 18 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Renault Thalia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Thalia

Renault Thalia

566 komentarzy

327 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bunio121~bunio121

Ile wchodzi czynnika R134A do ThaliII z 2010r z silnikiem 1,2 75km

~bunio121~bunio121

Ile wchodzi czynnika R134A do ThaliII z 2010r z silnikiem 1,2 75km

~jimi~jimi

gdy pójdzie rozrząd to rozwala się cały silnik?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 980
Przejechany dystans
33 152 930 km
Zatankowanego paliwa
1 749 983 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 094
Wydanych pieniędzy
2 737 905 zł
Średnie wydatki na auto
1 326 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 448
Wydanych pieniędzy
3 079 577 zł
Średnie wydatki na auto
1 491 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 065)

Zużycie paliwa Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Na podstawie 19 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: piotr021@wp.pl, dodano: 27.12.2009 12:33

Wmiescie ten samochod moze malo spalac,wystarczy nauczyc sie ekonomocznie jeżdzic co nie znaczy wolno-prosze poczytac co znaczy economic-m.in. pozbądz sie tego co wozisz a jest ci nie potrzebne.Aco do spalania na trasie to jazda ekonomiczna co tez nie znaczy b. wolna tez daje rezultaty,sam sprawdzilem,u nas nie da sie jezdzić 200km/h ale jazda ok. 90-100 km/h daje efekty przede wszystkim zapoznajmy sie z tym co moze dac silnik i co pobierze jak bedziemy od niego za duzo wymagac jak od BMW,silnik jest dynamiczny i postarajmy sie ruszac na trasie i nie tylko na krotkich biegach tj. nie ciągnąc go za dlugo na jednym biegu tylko doprowadzac do przejścia na 5 jak najszybciej przestrzegając obrotow silnika-sprawdz a zobaczysz ze daje efekty.Jechalem 200 km przy takiej jezdzie 90-100km/h i spalil ok. 5.2-5.3,jednak wracając i jadąc powyzej 120 nie zwazając za bardzo na economie spalil ok. 5.9-6.0-pamietajmy ze do każdej ksiązki jest dodane przy jakich obrotach co osiągamy,przy tym silniku przy 80 km/h nie slyszymy go prawie a spalanie jest minimalne dla tego silnika,krotko poparzmy troche od strony mechaniki a nie jak kobiety -SIE LEJE I JEDZIE !!!

pełny raport Renault Sedan 1.4

autor: Kuba, dodano: 12.01.2011 11:18

Witam. Dzień w dzień robię samochodem tą samą trasę ok 50km. Stosunek miasta do trasy wychodzi ok 60-40. Jeśli ktoś chce dowiedzieć się jak na prawdę oscyluje spalanie samochodu w mieście to zaręczam, że jest to wiarygodny raport ponieważ mieszkam w Krakowie- korków tu nie brakuje. Zdarzyło mi się klilka razy zrobić kontrolną jazdę na trasie- oszczędnie. Spalanie nie powala na kolana zwłaszcza, że samochód nie jest ciężki bo jak na 940 kg nie powinien tyle zasysać. Oczywiście próbowałem kontrolować to w serwisie Renault ale panowie powiedzieli, że wszystko jest OK i samochód po prostu tyle pali. Nie kręcę wyżej niż 3000rpm, hamuję silnikiem, nie jeżdżę na luzie więc wychodzi to całkiem obiektywnie. Przy kupnie samochodu na pewno nie proponuję sugerować się spalaniem, które poda właściciel ;) bajki ludzie lubią pisać.

pełny raport Renault Sedan 1.4

autor: Elegos A´, dodano: 12.07.2009 23:46

Nogę mam trochę ciężką, zwłaszcza że autko jak na swoją masę i prawie 100KM aż prosi się o dynamiczną jazdę, ale spalanie przy tym całkiem przyzwoite, zwykle po mieście ok 8,5 przy moim stylu jazdy, zimą 9-9,5 ale na krótkich odcinkach. Tak to naprawdę uważam że pali fajnie.

pełny raport Renault Sedan 1.4

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Zobacz dane techniczne Renault Thalia II Sedan 1.2 16v 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Thalia, oglądali także