Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Model należący do segmentu B produkowany od 2001 roku. Renault wprowadził do swojej oferty Thalię jako zastępstwo dla nieco zapomnianej serii 7. Od początku auto jest spokrewnione z modelem Clio. Thalia miała być niskobudżetowym modelem, co w przypadku pierwszej generacji sprowadziło się do mało udanego przerobienia modelu Clio. Od 2008 roku na rynku dostępny jest model drugiej generacji. Mimo stylistycznych niedostatków, Thalia okazała się rynkowym sukcesem Renault. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano ją w liczbie prawie miliona egzemplarzy.

Renault Thalia II - widok z tyłu
Renault Thalia II - widok z przodu
Renault Thalia II - widok z tyłu
Renault Thalia II - widok z przodu

Generacje Renault Thalia

  • Wybierz generację: Renault Thalia II (2008 - 2012)
    Renault Thalia II

    Renault Thalia II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała na rynku w 2008 roku. Stylistycznie Thalia II zdecydowanie odróżnia się od swojej poprzedniczki, nie jest już jedynie zmodyfikowaną wersją Renault Clio, choć wciąż dzieli z nim (Clio...

    więcej o Renault Thalia II

  • Wybierz generację: Renault Thalia I (2001 - 2008)
    Renault Thalia I

    Renault Thalia I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2001-2008. Thalia to następca Renault 7. Tak jak „siódemka” dzieliła wiele elementów z Renault 5, tak Thalia I była blisko spokrewniona z modelem Clio. Od początku miała stanowić alternatywę Renault...

    więcej o Renault Thalia I

Wiemy, że wygląd to sprawa gustu, a gustach się nie dyskutuje. Nie należy jednak zapominać, iż są rzeczy, których nie sposób nie skrytykować za prezencję. Jedną z nich jest Thalia, której największym mankamentem okazuje się - nomen omen - talia. Sylwetka francuskiego sedana, z pokaźnym przedziałem pasażerskim, gigantycznymi słupkami C oraz doczepionym jakby na siłę kufrem, prezentuje się bardzo nieforemnie, żeby nie rzec pokracznie. Znając designerskie umiejętności speców z Renault, aż trudno uwierzyć, że to oni odpowiadają za projekt nadwozia.

Znacznie atrakcyjniej Renault Thalia I prezentuje się od środka, ale czar pryska, kiedy przyjrzymy się jakości wykończenia wnętrza. Nie dość, że plastiki wyciągnięto z najniższej półki, to jeszcze nie postarano się o porządny ich montaż. Efektem są zużyte tworzywa oraz częste skrzypienia dochodzące z różnych elementów kokpitu. Osoba zajmująca miejsce kierowcy nie powinna mieć problemów z odczytem wskazań zegarów i obsługą przełączników, kłopotów przysporzy jej za to manewrowanie, bowiem pokaźne słupki i ukształtowanie tyłu utrudniają cofanie.

Choć oparto ją na miejskim Clio, Thalia została zaprojektowana tak, aby sprostać potrzebom rodziny. I rzeczywiście w tej dyscyplinie 4-drzwiowe Renault spełnia swoje zadanie, bo oferuje dużo miejsca w pierwszym rzędzie siedzeń, z tyłu zmieści dwójkę dzieci, a jego przepotężny bagażnik bez problemu “połknie” cały wakacyjny ekwipunek. Pakowanie walizek utrudniają niestety zawiasy wnikające do środka kufra, natomiast wielogodzinne podróżowanie - zbyt miękkie fotele.

Za przesadnie miękkie wielu uzna też zawieszenie francuskiego samochodu. Nastawy podwozia wręcz odstraszają od energicznego traktowania zakrętów, a swoje trzy grosze w tej dyscyplinie dokłada też przeciętny układ kierowniczy. Ale jest i druga strona medalu, którą polscy kierowcy - przyzwyczajeni do częstego widywania znaku “nierówna droga” - powinni docenić w szczególności. Mowa o komforcie jazdy, stojącym na naprawdę wysokim poziomie.

Bardzo niskie koszty eksploatacji - oto największy as w rękawie, jakim kusi potencjalnych nabywców Renault Thalia I. Rynkowe ceny modelu są wręcz szokująco atrakcyjne, części zamienne kupimy wszędzie, płacąc za tę przyjemność grosze, a wielu napraw możemy dokonać sami. Przyjemność z użytkowania psują jednak usterki - szybko zużywają się elementy przedniego zawieszenia, urządzenia elektryczne lubią strajkować, a tu i ówdzie widać, że mamy do czynienia z autem budżetowym. Na szczęście poważne awarie dotyczą głównie egzemplarzy z dieslem pod maską.

Komentarze redakcji

Powagosław: est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault.
Luzacjusz: Bardzo brzydki, brzydki, przeciętny, niezły… Wszystko wskazuje na to, że tak będzie wyglądać ewolucja tego modelu. No ale zanim człowiek wymyślił koło, tysiące lat wisiał na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonałości, tfu! przyzwoitości.

Silniki Renault Thalia

Renault Thalia II - jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera benzynowy 1.2l o mocy 75KM. Kiedyś taka moc w małych autach była w sam raz, a teraz – jest dość mała. Do przemierzania miejskich ulic i pobliskich dróg wystarczy. Na zagraniczny wyjazd z kompletem pasażerów – no, tu już gorzej. W takich zadaniach dużo lepiej sprawdzą się motory 1.4l i 1.6l o mocach odpowiednio 100 i 105KM. Spalają trochę więcej paliwa, ale trzeba pamiętać, że Thalia ma być tanim autem rodzinnym, a rodziny nie wozi się tylko po mieście. Dlatego tym bardziej złym wyborem będzie diesel 1.5l o mocy 65KM. Do 100km/h przyspiesza całe wieki i można go polecić tylko cierpliwym, niewymagającym i oszczędnym – bo mało pali. Jest też za to jego wzmocniona do 85KM wersja. Nic nadzwyczajnego, ale napędza auto dość dobrze. Nie jest jednak tak tania jak jednostki benzynowe, które i tak są od niej mocniejsze.

Publikacje o Renault Thalia

Czy warto kupić: używane Renault Thalia (od 2008 do 2012)

Funkcjonalny, tani w utrzymaniu i względnie świeży sedan za rozsądne pieniądze. Specyficzna stylizacja oraz przeciętne właściwości jezdne sprawiają, że nie jest propozycją dla wszystkich. Czy warto kupić używane Renault Thalia II?

Sedan dla oszczędnych - Renault Thalia (1999-2008)

Uchodzi za jeden z najbrzydszych samochodów w historii. Fakt ten rekompensuje funkcjonalnym wnętrzem oraz niskimi kosztami utrzymania. Thalia nie jest również droga w zakupie. Na co zwrócić uwagę, poszukując używanego egzemplarza?

Renault Thalia 1,5 dCi

Na ulotce dostarczonej przez producenta do nowej Thalii można przeczytać, że będziemy jeździć wersją „All Inclusive”. Oznacza to skok ceny z 36 250,- do 52 250,- Pln.

Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Thalia

Społeczność kierowców Renault ThaliaautoWcentrum - społeczność Renault Thalia

najwyższe oktanyAuta - Renault Thalia

Renault Thalia 32,97

Renault Thalia 32,40

Renault Thalia Yellow Power 46,67

Renault Thalia RN 50,54

Renault Thalia Czarna Renatka 70,67

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Thalia

szrajhalc 30,16

zabiello 71,37

basiar 30,12

Renthalik 30,10

amoralny 30,07

Radoslaf 30,13

Maarten73 77,76

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Thalia

Opony i inne
Opony i inne Półtora miesiąca temu pojechałem na wymianę oleju i wszelakich filtrów w samocho...
Napełnianie klimatyzacji
Napełnianie klimatyzacji Od dłuższego czasu klima w Thalci działała bardzo źle, właściwie to prawie w ogó...
Droga do Częstochowy oraz przemyślenia
Droga do Częstochowy oraz przemyślenia Dzisiaj jechałem z żoną do Częstochowy, trasa niedługa, w miarę przyjemna... Ni...
wymiana tarcz i klocków hamulcowych
wymiana tarcz i klocków hamulcowych Przegląd rejestracyjny zbliża się wielkimi krokami więc i trzeba było wymienić h...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Thalia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Thalia
 

Najpopularniejsza wersja Renault Thalia

Renault Thalia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Thalia
 

Renault Thalia najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Focus Trend - 5 dr - 1.6 Duratec 105KM M5 2015.25MY Ford Focus Focus Trend - 5 dr - 1.6 Duratec 105KM M5 2015.25MY
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 63 890 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Octavia II Classic Skoda Octavia II Classic
Rocznik: 2011. Przebieg: 139 489 km. Silnik: 2.0 81KM .
Cena: 35 900 zł

Używane Renault Thalia

Renault Thalia
1.2 benzyna 75 KM
40 608 km, 2010
24 900 PLN
Renault Thalia
1.5 diesel 68 KM
157 000 km, 2008
10 500 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna
95 000 km, 2002
7 200 PLN
Renault Thalia
1.4 benzyna 75 KM
135 000 km, 2003
8 600 PLN

Ocena auta Renault Thalia Sedan 1.2 16v

  • Średnia ocena
    na podstawie 18 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Renault Thalia

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Thalia

Renault Thalia

566 komentarzy

327 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bunio121~bunio121

Ile wchodzi czynnika R134A do ThaliII z 2010r z silnikiem 1,2 75km

~bunio121~bunio121

Ile wchodzi czynnika R134A do ThaliII z 2010r z silnikiem 1,2 75km

~jimi~jimi

gdy pójdzie rozrząd to rozwala się cały silnik?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 102
Przejechany dystans
34 173 022 km
Zatankowanego paliwa
1 816 274 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 353
Wydanych pieniędzy
2 828 017 zł
Średnie wydatki na auto
1 326 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 911
Wydanych pieniędzy
3 216 110 zł
Średnie wydatki na auto
1 508 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 132)

Zużycie paliwa Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Na podstawie 19 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: przem127, dodano: 19.08.2007 22:54

I tutaj trochę rozczarowanie. Auto jak na 1,4 i 910 kg masy pali trochę sporo. Wprawdzie klima robi swoje i bardzo wiele zależy od stylu jazdy, ale samochód spala w mieście więcej gazu niż mój drugi sunny 1,6 16V, który ma nie 75 a 104 KM a instalacja ma prymitywny mieszalnik

pełny raport Renault Sedan 1.4

autor: Jaco, dodano: 16.12.2010 19:48

Większość kilometrów pokonuję sam, bez pasażerów Nie przykładam szczególnej wagi do zużycia paliwa a tym bardziej nie prowadzę jakichkolwiek rozliczeń. Po prostu leję i jadę. Średnio na baku przejeżdzam około 600 km (tankuję 98pb). Ale mam ciężką nogę, pomimo małej mocy silnika jeżdżąc po "górach" rzadko jestem wyprzedzany przez inne pojazdy. Przy wyprzedzaniu w granicach 80-90km/h redukcja na trójkę i but, nigdy nie wyprzedzam na piątce, to zbyt ryzykowne. Na osiągi nie ma co narzekać, na zużycie paliwa chyba też nie. Sytuacja zmienia się radykalnie na równinach gdzie drogi są proste szerokie i czasem zdarza się że nawet "kilku" pasowe. Na tych drogach silnik wyraźnie nie daje sobie rady. Po prostu brakuje mu mocy.

pełny raport Renault Sedan 1.4

autor: jędruś, dodano: 09.02.2012 23:18

Niewielki spalanie tego samochodu zawdzięczam nie piłowaniu silnika i tego jak z tym samochodem obchodził się poprzedni właściciel oraz to jak był i jest serwisowany. Paliwo leje tylko na sprawdzonych i zaufanych stacjach. W okresie od wiosny do jesieni spalanie wynosiło w granicach 4,8 - 5,4 l/100km Teraz zimą wzrosło delikatnie bo waha się od 5,1 - 5,8 l/100 km.

pełny raport Renault Sedan 1.5 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Thalia Sedan 1.2 16v

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Thalia

Renault thalia to samochód bardzo podobny do popularnej meganki, jednak złośliwi mówią, że jest to najbrzydsze nadwozie jakie wypuścił na rynek koncern Renault. Ogromniaste lampy przednie, mamy do wyboru standardowe i soczewkowe. Wygląd to mniejsze zło, w samochodzie jest sporo miejsca dla pasażerów,...

Zobacz dane techniczne Renault Thalia II Sedan 1.2 16v 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Thalia, oglądali także