Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Captur Crossover dCi

Mały miejski crossover SUV (segment I; z racji wymiarów pozycjonowany też w segmencie B) produkowany od 2013 roku. Określany jako następca Renault Modusa. Pod względem stylistycznym, jego bezpośrednim koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Captur Concept zaprezentowany w 2011 roku. Pewne elementy zostały przejęte również z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna została natomiast zbudowana na bazie modelu Clio IV generacji, z którym dzieli m.in. płytę podłogową Renault/Nissan B platform. W Korei Południowej Captur oferowany jest jako Samsung QM3.

Renault Captur HH TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Captur HH TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Captur HH TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Captur HH TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Renault Captur HH TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Renault Captur HH TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - głośnik w drzwiach przednich
Renault Captur HH TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - nawiew

W segmencie crossoverów właściwie każdy model kusi efektowną stylizacją. Renault Captur nawet w tak doborowym towarzystwie potrafi się jednak wyróżnić. Z przodu francuskie auto zwraca uwagę masywnym zderzakiem i elementami wyraźnie inspirowanym Clio, z boku wznoszącą się ku tyłowi linią okien i oryginalnymi nakładkami, z tyłu charakterystycznie wyprofilowaną klapą bagażnika, natomiast z góry - dachem, który można zamówić w innym kolorze niż nadwozie.

Dodatki wizualne objęły również elementy wnętrza, ale nawet bez nich deska rozdzielcza Captura prezentuje się bardzo awangardowo. Narzekać nie sposób też na praktyczne cechy kokpitu - z zegarów łatwo odczytujemy żądane informacje, a przyciski pokładowe znajdujemy tam, gdzie zwykliśmy ich szukać. Mieszane uczucia wywołuje za to poziom wykończenia - montaż jest staranny, ale twarde tworzywa robią nie najlepsze wrażenie.

Renault gwarantuje, że wnętrze Captura swoją praktycznością przywołuje na myśl minivany i trzeba przyznać, że nie są to czcze przechwałki. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a zajęcie miejsca w środku ułatwiają duże drzwi. Siedzenia są wygodne, a ich tapicerkę można zdjąć, co ułatwia jej pranie. W kabinie wygospodarowano ponadto sporo skrytek, wśród których znalazł się nietypowy schowek przed pasażerem w formie szuflady. To, co nie zmieści się w kabinie, upakujemy w bagażniku o wystarczającej pojemności, foremnych kształtach, ale i dużym progu załadunkowym.

Bojowy wygląd i podwyższony prześwit mogą sugerować, że Renault Captur będzie sprawnie poruszał się poza utwardzonymi szlakami, ale to tylko pozory. Plastikowe nakładki cieszą jednak, gdy zdarzy nam się przytrzeć nadwozie, z kolei prześwit przydaje się, kiedy natkniemy się na wysoki krawężnik. Podczas jazdy docenimy zawieszenie oferujące udany kompromis pomiędzy trakcją a komfortem, skrytykujemy natomiast nie dający należytego wyczucia układ kierowniczy.

Choć Captur bazuje na Clio, okazuje się od niego sporo droższy. Nie ma w tym jednak nic nadzwyczajnego, bo chcąc kupić modnego crossovera, musimy liczyć się z podwyższoną kwotą zakupu. W starciu cenowym z rywalami małe Renault wypada całkiem korzystnie, a jego oferta powinna przypaść do gustu zwłaszcza gadżeciarzom - różnego rodzaju przyciągających uwagę dodatków w cenniku nie brakuje.

Komentarze redakcji

Powagosław: Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom.
Luzacjusz: Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy.

Silniki Renault Captur Crossover

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Tak naprawdę już 90-konny, benzynowy 0.9 TCe jest w stanie wprawić auto w ruch. Auto radzi sobie z wyprzedzaniem, choć na komendy prawej stopy reaguje ze sporym opóźnieniem i ożywa dopiero przy średnich obrotach. Zauważalnie bardziej dynamiczna jest wersja 1.2 TCe 120KM, ale niestety jej cena jest dużo wyższa. A diesle? Jest jeden – idealny dla fanów oszczędzania. Oferuje 90KM, dlatego na drodze nie jest zbyt nerwowy, ale za to słabą dynamikę rekompensuje zużyciem paliwa. Średnio ponad 4l/100km to realny wynik dla znawców ecodrivingu.

Publikacje o Renault Captur

Renault Captur HH 1.2 TCe 120 KM - odziany w outdoor
 
Nasz test Renault Captur Helly Hansen

Helly Hansen jest firmą odzieżową, która kieruje swoje produkty do miłośników aktywnego wypoczynku w górach i na morzu. Brzmi dość ekstremalnie, trzeba przyznać. Dodajmy do tego sposób prowadzenia kampanii reklamowej Renault, czyli wyścig przez Norwegię wzdłuż linii brzegowej, pomiędzy Capturem a łodzią...

Renault Captur - przewodnik po rynku małych crossoverów, cz. 6

Do trzech razy sztuka - tak można w skrócie opisać próby Renault zawładnięcia segmentem pseudo-terenówek. Pierwsza próba miała miejsce w 2000 roku, kiedy to zadebiutował Scenic RX4. Choć koncepcja minivana ubranego w off-roadowe szaty i zaopatrzonego w napęd 4x4 wzbudzała zainteresowanie, nabywców było...

Renault Captur - Sprytnie pomyślany
 
Nasz test Renault Captur TCe 120 EDC

Segment małych crossoverów rozkwita na dobre. Każda szanująca się marka ma lub chce w najbliższej przyszłości mieć takie auto w swojej ofercie. Renault również podąża tym tropem, proponując swoim klientom model Captur.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Captur

Renault Captur na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault CapturautoWcentrum - społeczność Renault Captur

najwyższe oktanyAuta - Renault Captur

Renault Captur Heniek 48,10

Renault Captur wersja ZEN 33,41

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Captur

Burbon 30,18

andy32_pl 47,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Captur

Pierwsze wrażenia
Pierwsze wrażenia Śliczna sylwetka, dobre wyposażenie. Wersja Helly Hansen sprzedawana jest standa...
Kilka wniosków i spostrzeżeń po 3000 km
Kilka wniosków i spostrzeżeń po 3000 km No i 3000 km poszło…. :). A w raz z tym pojawiło się kilka wniosków i spos...
Najbardziej boli pierwsza rysa ?
Najbardziej boli pierwsza rysa ? Najbardziej boli pierwsza rysa... Pierwsze nowe, salonowe auto to nie tylko...
Renault Captur
Renault Captur Mozna zadać sobie pytanie co mną kierowało, aby kupić nowe auto, kiedy zaledwie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Captur

od 54 900 zł do 81 550

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (90 - 120 KM): Energy TCe, TCe EDC

 

Diesel (90 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Captur
 

Najpopularniejsza wersja Renault Captur

Renault Captur dCi 90KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet DESIGN w kolorze pomarańczowym - 700
Pakietr DESIGN w kolorze niebieskim - 700
Pakiet DESIGN w kolorze zielonym - 700
Pakiet CITY - 1 500
Pakiet LOOK BLACK - 600

Cena katalogowa

81 550

Zobacz ofertę Renault Captur dCi 90KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Renault Captur najczęściej porównywane z:

Kia Sorento
2.0 CRDi (150 KM)
Land Rover Range Rover Evoque
2.0 Si4 (240 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (140 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Qashqai Acenta Safety Pack Nissan Qashqai Acenta Safety Pack
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 81 300 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »
Mitsubishi ASX 1,6 117KM Invite Navi
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 86KM .
Cena: 79 290 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Captur

Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
2013
59 000 PLN
Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
2013
62 199 PLN
Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
7 km, 2013
57 790 PLN
Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
2013
57 900 PLN

Ocena auta Renault Captur Crossover dCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,54
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Captur

Renault Captur dCi (2013) Renault Captur Renault Captur HH TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna Renault Captur Pure (2015) Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna Renault Captur TCe (2013)
Zobacz inne galerie Renault

Renault Captur

20 komentarzy

19 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Tom~Tom

Do ~Piotr: spalanie na pewno spadnie po ok 30000km

~Inka72~Inka72

Do ~Roman: A jaki przebieg był przy zakupie? Bo możliwe ze to z powodu dużej ilości rozpoczętych jazd, a braku dłuższych tras. Później spalanie pewnie zmaleje. Włącz w mieście ogranicznik na 50 km/g znajdź prostą , wciśnij gaz do dechy i sprawdź spalanie- powinno mocno spaść po wcześniejszy 14-15 l, do 2,0 2,8

~Inka72~Inka72

4 miesiące za kierownicą "capcia" o,9 eco benzyna - spalanie - miasto 4,5 pod warunkiem włączenia ogranicznika, autko daje radę wtedy dobrze ruszyć na skrzyżowaniach lecz nie podejmuję wtedy żadnych manewrów wyprzedzania. Na trasie 4,8-5,9 , na autostradzie przy 150 km/h do 8,0. Średnia z 4 miesięcy i 12,000 km przejechanych = 6,0
Nawigacja zbyt szybko aktualizuje drogi i prowadzi na drogi których... nie ma.
Radio ok, system głośników ok (chociaż moje stare BMW miało lepsze...)
Słaby system wyciszania, przy prędkościach powyżej 120 km i muzyce nie da się już normalnie porozmawiać.
Dobry na proste drogi, na górskich serpentynach trzeba jednak mocno uważać - wyrzucało mnie z drogi przy prędkości 30 km/h, mimo włączonych kontroli trakcji
Dywanik kierowcy po 12000 - niestety spodnia część całkowicie wytarta i robią się dziury w miejscu przyłożenia pięty buta.
4 odkurzania podłogi wewnątrz samochodu pozwala na przypuszczenia, że moja stara toyota (1998r) przeżyje te wykładziny.
No i system auto stop już do kontroli - coś nie działa od wczoraj.
Kolorek czarny z dachem "kość słoniowa" robi wrażenie, a jasne wnętrze - podobało mi się przy zakupie. Mam jednak wrażenie że każda rysa już na zawsze w plastiku pozostanie, gdyż jest on dość miękki, a tłoczone wzorki (plasterek miodu w wymiarze mm/mm) szybko ulegają zniszczeniu...
Pakowność - mniejsza niż toyota sedan 1998...
Ale cóż - coś do jazdy służyć musi ))

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 699
Przejechany dystans
34 542 941 km
Zatankowanego paliwa
1 871 892 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 557
Wydanych pieniędzy
2 912 293 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 210
Wydanych pieniędzy
3 310 272 zł
Średnie wydatki na auto
1 522 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (2 175)

Testy zderzeniowe Renault Captur

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Captur przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault CAPTUR 1.0 'Trendy', LHD
2013

Renault Captur
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Captur Crossover dCi

Na podstawie 2 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Julcz, dodano: 30.04.2014 00:03

Silnik w warunkach miejskich (warszawskich, ale rzadko w korkach) sprawdza się jako tako. Nie jest formułą w ruszaniu spod świateł, ale jego dynamika na tle innych aut Polaków wystarcza, żeby nie być na końcu, da radę być nawet pierwszym. Jest nieznacznie bardziej żwawy w trybie bez Eco i wtedy spalanie (w trybie miejskim) wzrasta o niecały litr, czyli tyle, ile można dopłacić. Ładnie sobie radzi z prędkościami do 50km/h, potem moc znacznie spada i wyprzedzanie przy 90km/h aucie jest frustrujące, na trasie potrzeba duuużo zapasu z naprzeciwka, by zdążyć bezpiecznie zjechać na swój pas. Spalanie na trasie - do 80km/h poniżej 5.0, im szybciej tym więcej bierze - powyżej 100km/h nagle wskazania komputera zaskakują ponad 7 litrami! Podane przeze mnie 7.4-Warszawa z reguły po przelotowych trasach z prędkościami 70-80km/h z trybem Eco, bez niego 8.1-8.2, 8.5 notowałem w okresie zimowym. Auto/Stop działa jak chce, nie ma reguły, zakładam że komputer wie lepiej kiedy może wyłączyć silnik (przez względy turbiny). Dynamika zdecydowanie wystarczająca dla kobiety lub jako auto drugie w rodzinie. Dla żądnych mocy - niestety, na pewno nietrafny wybór. Autko nadgania za to swoim wyposażeniem standardowym, cenami dodatkowego i nieporównywalną w tej klasie estetyką wnętrza.

pełny raport Renault Crossover Energy TCe

autor: spin-s1, dodano: 09.09.2013 14:15

Samochód przy normalnej jeździe pali 4-4,2 , na autostradzie 140 i więcej 5,3 . Super wynik , jeżdżę płynnie, ale nie delikatnie . Przy delikatnej jeżdzie do 90 i bez przyspieszeń (kulając się)zszedłem do 3,8

pełny raport Renault Crossover Energy dCi

autor: erp, dodano: 27.05.2014 22:16

Samochód nie do miasta. Może na długich równych odcinkach (wtedy schodzę do ok. 6.3l), ale jeżdże głównie na krótkich odcinkach po ostrych górkach i trudno zejść poniżej 8l. Na początku jeszcze starałem się być eko, ale mam krótkie kursy zwykle w pośpiechu więc wciąż oscyluję wokół 9l. Niestety. Przy 90km/h po płaskim 4,5l jest jak najbardziej do zrobienia. Tylko kto tak jeździ? ;)

pełny raport Renault Crossover Energy TCe

Skarbnica wiedzy o Renault Captur Crossover dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Captur Crossover dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Renault Captur Crossover dCi 90KM