Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Captur Crossover dCi

Mały miejski crossover SUV (segment I; z racji wymiarów pozycjonowany też w segmencie B) produkowany od 2013 roku. Określany jako następca Renault Modusa. Pod względem stylistycznym, jego bezpośrednim koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Captur Concept zaprezentowany w 2011 roku. Pewne elementy zostały przejęte również z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna została natomiast zbudowana na bazie modelu Clio IV generacji, z którym dzieli m.in. płytę podłogową Renault/Nissan B platform. W Korei Południowej Captur oferowany jest jako Samsung QM3.

Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - konsola środkowa
Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna - kierownica

W segmencie crossoverów właściwie każdy model kusi efektowną stylizacją. Renault Captur nawet w tak doborowym towarzystwie potrafi się jednak wyróżnić. Z przodu francuskie auto zwraca uwagę masywnym zderzakiem i elementami wyraźnie inspirowanym Clio, z boku wznoszącą się ku tyłowi linią okien i oryginalnymi nakładkami, z tyłu charakterystycznie wyprofilowaną klapą bagażnika, natomiast z góry - dachem, który można zamówić w innym kolorze niż nadwozie.

Dodatki wizualne objęły również elementy wnętrza, ale nawet bez nich deska rozdzielcza Captura prezentuje się bardzo awangardowo. Narzekać nie sposób też na praktyczne cechy kokpitu - z zegarów łatwo odczytujemy żądane informacje, a przyciski pokładowe znajdujemy tam, gdzie zwykliśmy ich szukać. Mieszane uczucia wywołuje za to poziom wykończenia - montaż jest staranny, ale twarde tworzywa robią nie najlepsze wrażenie.

Renault gwarantuje, że wnętrze Captura swoją praktycznością przywołuje na myśl minivany i trzeba przyznać, że nie są to czcze przechwałki. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, a zajęcie miejsca w środku ułatwiają duże drzwi. Siedzenia są wygodne, a ich tapicerkę można zdjąć, co ułatwia jej pranie. W kabinie wygospodarowano ponadto sporo skrytek, wśród których znalazł się nietypowy schowek przed pasażerem w formie szuflady. To, co nie zmieści się w kabinie, upakujemy w bagażniku o wystarczającej pojemności, foremnych kształtach, ale i dużym progu załadunkowym.

Bojowy wygląd i podwyższony prześwit mogą sugerować, że Renault Captur będzie sprawnie poruszał się poza utwardzonymi szlakami, ale to tylko pozory. Plastikowe nakładki cieszą jednak, gdy zdarzy nam się przytrzeć nadwozie, z kolei prześwit przydaje się, kiedy natkniemy się na wysoki krawężnik. Podczas jazdy docenimy zawieszenie oferujące udany kompromis pomiędzy trakcją a komfortem, skrytykujemy natomiast nie dający należytego wyczucia układ kierowniczy.

Choć Captur bazuje na Clio, okazuje się od niego sporo droższy. Nie ma w tym jednak nic nadzwyczajnego, bo chcąc kupić modnego crossovera, musimy liczyć się z podwyższoną kwotą zakupu. W starciu cenowym z rywalami małe Renault wypada całkiem korzystnie, a jego oferta powinna przypaść do gustu zwłaszcza gadżeciarzom - różnego rodzaju przyciągających uwagę dodatków w cenniku nie brakuje.

Komentarze redakcji

Powagosław: Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom.
Luzacjusz: Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy.

Silniki Renault Captur Crossover

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Tak naprawdę już 90-konny, benzynowy 0.9 TCe jest w stanie wprawić auto w ruch. Auto radzi sobie z wyprzedzaniem, choć na komendy prawej stopy reaguje ze sporym opóźnieniem i ożywa dopiero przy średnich obrotach. Zauważalnie bardziej dynamiczna jest wersja 1.2 TCe 120KM, ale niestety jej cena jest dużo wyższa. A diesle? Jest jeden – idealny dla fanów oszczędzania. Oferuje 90KM, dlatego na drodze nie jest zbyt nerwowy, ale za to słabą dynamikę rekompensuje zużyciem paliwa. Średnio ponad 4l/100km to realny wynik dla znawców ecodrivingu.

Publikacje o Renault Captur

Renault Captur - przewodnik po rynku małych crossoverów, cz. 6

Do trzech razy sztuka - tak można w skrócie opisać próby Renault zawładnięcia segmentem pseudo-terenówek. Pierwsza próba miała miejsce w 2000 roku, kiedy to zadebiutował Scenic RX4. Choć koncepcja minivana ubranego w off-roadowe szaty i zaopatrzonego w napęd 4x4 wzbudzała zainteresowanie, nabywców było...

Renault Captur - Sprytnie pomyślany
 
Nasz test Renault Captur TCe 120 EDC

Segment małych crossoverów rozkwita na dobre. Każda szanująca się marka ma lub chce w najbliższej przyszłości mieć takie auto w swojej ofercie. Renault również podąża tym tropem, proponując swoim klientom model Captur.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Captur

Renault Captur na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault CapturautoWcentrum - społeczność Renault Captur

najwyższe oktanyAuta - Renault Captur

Renault Captur wersja ZEN 31,09

Renault Captur Heniek 41,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Captur

Burbon 31,47

andy32_pl 34,39

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Captur

Zdjęcia
Zdjęcia Dzisiaj dodałem kilka fotek. Przepraszam za marną jakość, to tyko telefon. Jak b...
Renault Captur
Renault Captur Mozna zadać sobie pytanie co mną kierowało, aby kupić nowe auto, kiedy zaledwie ...
Pierwsze wrażenia
Pierwsze wrażenia Śliczna sylwetka, dobre wyposażenie. Wersja Helly Hansen sprzedawana jest standa...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Captur

od 54 900 zł do 81 550

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (90 - 120 KM): Energy TCe, TCe EDC

 

Diesel (90 KM): Energy dCi, dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Captur
 

Najpopularniejsza wersja Renault Captur

Renault Captur dCi 90KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet DESIGN w kolorze pomarańczowym - 700
Pakietr DESIGN w kolorze niebieskim - 700
Pakiet DESIGN w kolorze zielonym - 700
Pakiet CITY - 1 500
Pakiet LOOK BLACK - 600
Pakiet DESIGN z motywem Captur dla wersji Intens - 900
Pakiet KOMFORT - 1 000
Pakiet CONNECT & GO - 2 630

Cena katalogowa

81 550

Zobacz ofertę Renault Captur dCi 90KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Renault Captur najczęściej porównywane z:

Peugeot 2008
1.6 e-HDi (115 KM)
Nissan Qashqai
1.5 dCi (110 KM)
Opel Mokka
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 91 500 zł
Zyskujesz: 22 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 50 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 71 890 zł 61 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Captur

Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
2013
59 000 PLN
Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
2013
62 199 PLN
Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
7 km, 2013
57 790 PLN
Renault Captur
0.9 benzyna 90 KM
2013
57 900 PLN

Ocena auta Renault Captur Crossover dCi

Galerie Renault Captur

Renault Captur TCe (2013) Renault Captur TCe EDC 120KM - galeria redakcyjna Renault Captur dCi (2013) Renault Captur
Zobacz inne galerie Renault

Renault Captur

20 komentarzy

19 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Tom~Tom

Do ~Piotr: spalanie na pewno spadnie po ok 30000km

~Inka72~Inka72

Do ~Roman: A jaki przebieg był przy zakupie? Bo możliwe ze to z powodu dużej ilości rozpoczętych jazd, a braku dłuższych tras. Później spalanie pewnie zmaleje. Włącz w mieście ogranicznik na 50 km/g znajdź prostą , wciśnij gaz do dechy i sprawdź spalanie- powinno mocno spaść po wcześniejszy 14-15 l, do 2,0 2,8

~Inka72~Inka72

4 miesiące za kierownicą "capcia" o,9 eco benzyna - spalanie - miasto 4,5 pod warunkiem włączenia ogranicznika, autko daje radę wtedy dobrze ruszyć na skrzyżowaniach lecz nie podejmuję wtedy żadnych manewrów wyprzedzania. Na trasie 4,8-5,9 , na autostradzie przy 150 km/h do 8,0. Średnia z 4 miesięcy i 12,000 km przejechanych = 6,0
Nawigacja zbyt szybko aktualizuje drogi i prowadzi na drogi których... nie ma.
Radio ok, system głośników ok (chociaż moje stare BMW miało lepsze...)
Słaby system wyciszania, przy prędkościach powyżej 120 km i muzyce nie da się już normalnie porozmawiać.
Dobry na proste drogi, na górskich serpentynach trzeba jednak mocno uważać - wyrzucało mnie z drogi przy prędkości 30 km/h, mimo włączonych kontroli trakcji
Dywanik kierowcy po 12000 - niestety spodnia część całkowicie wytarta i robią się dziury w miejscu przyłożenia pięty buta.
4 odkurzania podłogi wewnątrz samochodu pozwala na przypuszczenia, że moja stara toyota (1998r) przeżyje te wykładziny.
No i system auto stop już do kontroli - coś nie działa od wczoraj.
Kolorek czarny z dachem "kość słoniowa" robi wrażenie, a jasne wnętrze - podobało mi się przy zakupie. Mam jednak wrażenie że każda rysa już na zawsze w plastiku pozostanie, gdyż jest on dość miękki, a tłoczone wzorki (plasterek miodu w wymiarze mm/mm) szybko ulegają zniszczeniu...
Pakowność - mniejsza niż toyota sedan 1998...
Ale cóż - coś do jazdy służyć musi ))

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 698
Przejechany dystans
32 134 486 km
Zatankowanego paliwa
1 697 138 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 934
Wydanych pieniędzy
2 668 351 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 155
Wydanych pieniędzy
2 986 756 zł
Średnie wydatki na auto
1 495 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 998)

Testy zderzeniowe Renault Captur

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Captur przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault CAPTUR 1.0 'Trendy', LHD
2013

Renault Captur
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Captur Crossover dCi

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: spin-s1, dodano: 09.09.2013 14:15

Samochód przy normalnej jeździe pali 4-4,2 , na autostradzie 140 i więcej 5,3 . Super wynik , jeżdżę płynnie, ale nie delikatnie . Przy delikatnej jeżdzie do 90 i bez przyspieszeń (kulając się)zszedłem do 3,8

pełny raport Renault Crossover Energy dCi

autor: On, dodano: 24.01.2014 23:42

Przejechane 2000 km w różnym terenie, głównie teren podgórski, jazda bardzo oszczędna - "lekka noga". Chyba nie jest źle jak na gabaryty samochodu i tak mały silnik - 0.9 TCe. W mieście nie będzie oszczędny.

pełny raport Renault Crossover Energy TCe

autor: Burbon, dodano: 21.10.2014 13:50

Poza miastem, a szczególnie na autostradach [CZECHY, AUSTRIA] zużycie na dłuższych odcinkach od 4,3 l/100. Przejazd 800 km bez tankowania nie stanowi problemu i jeszcze 10 litrów w zbiorniku pozostaje. Tutaj się sprawdza tempomat.

pełny raport Renault Crossover Energy TCe

Skarbnica wiedzy o Renault Captur Crossover dCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Captur Crossover dCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Renault Captur Crossover dCi 90KM