Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 406 Kombi 2.1 TD 12V

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.

Wersje nadwozia Peugeot 406

Silniki Peugeot 406 Kombi

Lista silników:

Publikacje o Peugeot 406

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Peugeot 406 - z Francji też dobre?

Dlaczego lubimy niemieckie samochody? Fakt, w Polsce jest ich całkiem sporo, może to dlatego, że żyjemy z Niemcami po sąsiedzku? A może dlatego, że ich samochody stały się synonimem trwałości w oczach sporej części naszych kierowców? Cóż, auta wytwarzane w Japonii też górują w rankingach niezawodności,...

Peugeot 406 Coupe - bo z przyprawą jest lepiej

Jakie uczucia towarzyszą miłości? Każdy reaguje na swój sposób. Ale zwykle chodzi o "motyle w brzuchu", radość, optymizm, pożądanie i wszystko co pokrewne. Ponoć najbardziej romantyczni są Francuzi i to właśnie oni postanowili zbudować auto, które chwyta za serce - przynajmniej taki był zamiar....

Sergio Pininfarina (1929 - 2012) - dorobek szefa najbardziej znanego centrum stylistycznego

Trzeciego lipca w wieku osiemdziesięciu pięciu lat z tego świata odszedł Sergio Pininfarina, który przez dziesięciolecia prowadził uznane studio projektowe odpowiedzialne za najbardziej kultowe modele Ferrari i Maserati. Dziś przyjrzymy się najciekawszym projektom, które narysowano w czasach, gdy to...

Peugeot 406 Coupe - francuskie Ferrari

W 1993 roku Ferrari zaprezentowało model 456 GT. Cztery lata później Peugeot przedstawił światu swojego 406 Coupe. Podobieństwa? O, tak. Nawet sporo. I nie mówcie, że to nie nobilitacja.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 406

Społeczność kierowców Peugeot 406autoWcentrum - społeczność Peugeot 406

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 406

Peugeot 406 78,11

Peugeot 406 58,68

Peugeot 406 70,91

Peugeot 406 79,11

Peugeot 406 64,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 406

arek2484s 30,16

Baerli 30,16

Yasiox 30,12

aempower 30,12

Patryszek 30,16

mlodyszakal 30,11

donemail 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 406

Przegląd II
Przegląd II Okazało się że osoba która zakładała hamulce nie naciągnęła "czegoś tam" i nie h...
Rozrusznik
Rozrusznik Ostatnio mnie zaskoczył, bo po zatankowaniu już nie zapaliłem:)Tylko tykał przek...
Żal sprzedać
Żal sprzedać No cóż, dawno tu już nie byłem, bo i się nic nie dzieję:), powoli zaczyna mi się...
Brak ogrzewania
Brak ogrzewania Problem polega na tym, ze w ostatnich mroźnych dniach, silnik szybko się nagrzew...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 406

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Peugeot 406
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 406

Peugeot 406

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Peugeot 406
 

Peugeot 406 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai i40 Sedan Comfort Hyundai i40 Sedan Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 2 600 km. Silnik: 1.7 85KM .
Cena: 100 400 zł 83 900 zł
Zyskujesz: 16 500 zł Zobacz szczegóły »
Hyundai i40 Comfort Plus Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 43 000 km. Silnik: 1.7 100KM .
Cena: 66 900 zł

Używane Peugeot 406

Peugeot 406
benzyna 110 KM
1997
6 800 PLN
Peugeot 406
1.8 benzyna 66 KM
300 000 km, 1966
4 200 PLN
Peugeot 406
2.9 benzyna 194 KM
180 000 km, 1997
15 000 PLN
Peugeot 406
1.8 benzyna 112 KM
205 000 km, 1996
5 900 PLN

Ocena auta Peugeot 406 Kombi 2.1 TD 12V

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Peugeot 406

Peugeot 406  Kombi - galeria społeczności Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Sedan
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 406

  • 1.
  • 5,00 Peugeot 406 (KM) 2000r.
    dodał: Kocham_paliwa_alternatywne, 28.08.2012

    Po ok. 100.000 przebiegu tej instalacji musiałem wymienić płytkę od centralki - koszt wymiany 250 PLN z usługą, więc NIC. Jak się jeździ na dobrym gazie (Statoil, Shell, własne stacje Orlena) - to filtry muszę wymieniać także bardzo rzadko, nawet po 30-40 tysiącach km. Instalacja bardzo szczelna, gdyby nie mały wlew na gaz - nikt by nawet nie wiedział, że mam w tym aucie gaz :-) Ale nie wstydzę się tego, a wręcz się tym obnoszę jako ekolog :-] Acha, z początku miałem instalację II generacji i to była pod wieloma względami - PORAŻKA !!! Tylko IV-ta generacja, a do tego modelu auta jest dedykowane Vialle nawet !!!

  • 2.
  • 5,00 Peugeot 406 1.8 16V (110KM) 1998r.
    dodał: Dziadek, 20.01.2009

    Instalacja jest instalacja fabryczną, niestety Peugeot chciał zaoszczedzic na częściach i zamiast oryginalnego silniczka krokowego w rozdzielaczu gazu zastosował włoska podróbę, w której po 40 tys. kilometrów rozpuszcza się tulejka prowadząca i silniczek "pada". Początkowo za sam silniczek Peugeot liczył sobie 600 PLN w serwisie. Po zamontowaniu oryginalnego holenderskiego silniczka krokowego problemy zniknęły.

  • 3.
  • 4,50 Peugeot 406 2.0 16V (136KM) 2001r.
    dodał: jubel, 22.01.2009

    Żeby nie kontrolki to nie do odróżnienia na jakim paliwie się jedzie. Przydało by się mniejsze zużycie gazu w stosunku do paliwa. U mnie zużycie gazu waha się od 10 do 13 litrów LPG. Benzyny auto zużywało w podobnych warunkach od 7 do 10 litrów benzyny. Jak na razie jestem zadowolony z instalacji LPG.

  • 4.
  • 5,00 Peugeot 406 (KM) 2003r.
    dodał: peugeociak, 18.11.2011

    Mimo obaw, na razie jestem zadowolony. Przez 5 miesięcy zaoszczędziłem na paliwie 1800 zł. Przede wszystkim trzeba dobrać dobrą instalację do swojego auta. Czyli poczytać na forach danego modelu co piszą użytkownicy. No i bardzo ważne silnik w dobrej formie a także układ chlodzenia.

  • 5.
  • 4,50 Peugeot 406 2.0 16V (132KM) 1997r.
    dodał: Janusz., 30.01.2009

    Instalacja jest idealna zachowuje się bardzo dobrze. Jedyny problem to spalanie w mieście 17l/100km, jednak trzeba dodać,że jest to automat. Na trasie jest bardzo dobrze ok. 9 litrów. Samochód spisuje się na tym paliwie bez zarzutów. Podstawą jest bardzo dobry gazownik.

  • 6.
  • 5,00 Peugeot 406 (KM) 2002r.
    dodał: gt_1, 23.01.2012

    Polecam ten wydawałoby się niepozorny warsztat, profesjonalność, fachowość, odpowiednie podejście do klienta, o wszystko można dopytać. Gaz założyłem na początku 2009r, do dziś -odpukać- żadnych problemów. Zresztą wszystkie komentarze w sieci mówią to samo.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 406

Peugeot 406

526 komentarzy

335 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Peugeot 406 2.0 16v~Peugeot 406 2.0 16v

Witam mam problem z Peugeot 406 coupe 2.0 16v 132km. Problem twi w tym ze jak odpalam go zimnego nie ma sily ruszyc z miejsca a jak probuje dodac gazu to gasnie co moze byc przyczyna?

~TomCio~TomCio

Witam.
Ile trzeba wlać oleju do Peugeota 2.0 Benzyna + gaz 1998rocznik

~luk~luk

dymi na czarno to moze być uszczelka pod głowićą ja tak miałem i myslałem że to turbo a dymiło tak że z tyłu nic nie było widać jak depnąłem na gaz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 587
Przejechany dystans
18 406 912 km
Zatankowanego paliwa
874 642 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 876
Wydanych pieniędzy
1 329 040 zł
Średnie wydatki na auto
1 298 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 169
Wydanych pieniędzy
1 377 621 zł
Średnie wydatki na auto
1 345 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (1 024)

Testy zderzeniowe Peugeot 406

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 406 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 406

Peugeot 406
2001

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 406 Kombi 2.1 TD 12V

Na podstawie 5 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Paweł , dodano: 02.07.2013 11:50

I tutaj można się rozpisać... :) ogólnie tak jak wcześniej pisałem samochód waży 1500kg i silnik 2.0 potrafi spalić prawie tyle co 3.0... a jazda jest nieporównywalna. 3.0 benzyny spala ok. 11L/100km 2.0 pali 9-10l/100km więc nie ma żadnej przepaści. Ja posiadam instalacje LPG spalanie wygląda tak trasa normalna jazda do 130km/h 10,5 LPG/100km trasa 130km-170km/100km - 13,5-14 LPG/100km miasto 12-13,5/100km LPG Więc przy obecnych cenach nie jest tak źle. Co do cen pozostałych rzeczy. Ogólnie 3.0 jest droższy w utrzymaniu niż 2.0 rozrząd - 1600zł kompletny oryginalny tarcze przód 350 zł TRW klocki przód 120 zł tył 80zł filtry powietrza, kabinowy, oleju + olej i wymian 300zł (jest tanio :D) Poduszki pod silnik 230 zł sztuka oryginalna z salonu:) pasek alternatora, rolka napinacza alternatora 100 zł komplet łączników stabilizatorów oryginalne 320 zł na przednią i tylnią oś akumulator 350 zł Ogólnie nie jest tak źle tylko rozrząd jest droższy bo to V6 ale pozostałe części pasują od zwykłej 406... rzadko coś się psuje ja swoją pini :) przejechałem 70 tyś km i jedyne co wymieniałem to te części co wypisałem powyżej ale to są bardziej eksploatacyjne części, nigdy nie miałem poważniejszych napraw, nigdy nie stałem na drodze gdzieś w polu :)

pełny raport Peugeot Coupe 3.0 V6 24V

autor: ZakochanyWswoim, dodano: 25.09.2013 22:10

Użytkujemy z żoną w rodzinie to autko od początku roku 2008. przebiegi roczne 6 do 7 tyś.km. rocznie. Drugim autem KOMBI 3 do 4 tyś.km. rocznie. Przywiozłem sobie to autko z Francji z pękniętym zderzakiem, zbitym reflektorem i uszkodzoną maską z przebiegiem 103 tyś.km. poważnie od pierwszej właścicielki (faktury na jedno nazwisko od nowości itp.). Poza tym nic mu nie dolegało. Przy aucie na początku wymieniłem wszystkie opony na nowe (jesienią przyczyna kolizji we Francji), wymieniłem absolutnie wszystkie płyny i filtry, rozrząd, tarcze i klocki, po roku cały wydech,końcówki drążków stabilizatora i gumy pod nim oraz końcówki drążków kierowniczych (oczywiście zbieżność również). Pisze dlatego to wszystko bo od tamtego momentu nie naprawiałem przy ty aucie absolutnie nic. Wymieniam co roku filtry i olej choć wiem że z takim przebiegiem rocznym mógłbym to robić raz na dwa lata. Auto jest tak proste w obsłudze że wszystkie czynności serwisowe przeprowadzam sam w garażu. Proszę Państwa choć 406-tki mają niskie zawieszenie nie nadają się na dojazd na ryby, to są auta cudowne. Chęć kupna innego samochodu miałem już nie raz, to sprzedać mojego autka za bez cen żeby komuś zrobić prezent nie mam zamiaru. Plusy 406 to super wygodne zawieszenie płynie się nie jedzie, prosta obsługa, duży wygodny bagażnik, ciche wnętrze, przy mrozach nawet do -30C. bardzo dobre ogrzewanie, co najważniejsze te auta nie rdzewieją, moim zdaniem luksus i wygoda za te pieniądze. Niezawodność nawet że to Francuz. Spalanie śmiesznie małe-co to jest 7 litrów. Gdy raz jechaliśmy na wakacje z naprawdę przeładowaną 406-stką i trzema rowerami na dachu spalanie 10,5 litra/100. Na maksa mi wyszło również na inne wakacje znów przeładowane auto, trzy rowery na dachu i łącznie 700 kilogramowa przyczepa na haku łódź z silnikiem motorowym, wtedy spalanie wyniosło 11,5 litra oczywiście benzyny na 100 km. przy prędkościach 100 do 110 km/h. Peugeot 406 zawsze daje rade. Pozdrawiam

pełny raport Peugeot Sedan 1.8 16V

autor: Salf, dodano: 06.12.2012 16:54

Spalanie na odcinku Łódź - Berlin z pięcioma osobami bagażami i rowerami na haku 7,4 l/100 km jadąc oszczędnie (100-110 km/h po autostradzie). W mieście latem 9,5 w ziemie 11. Aktualny przebieg 160000 km. Zalety: - zawieszenie (trakcja) - elastyczność silnika - wyciszenie - komfort Wady: - niska kultura pracy silnika - zużycie oleju ponadprzeciętne - drobne usterki elektryki (składanie lusterek, czujnik zmierzchu) - mało precyzyjna dźwignia zmiany biegów (system cięgien) - brak niektórych zamienników (np. układ wydechowy tylko w oryginale)

pełny raport Peugeot Sedan 2.2 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Peugeot 406 Kombi 2.1 TD 12V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 406 Kombi 2.1 TD 12V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Peugeot 406

Peugeot 406 to samochód w typie limuzyny, jest sporych rozmiarów i bardzo reprezentacyjnie wygląda. Cieszy się on sporą popularnością wśród użytkowników. Wykonanie samochodu jest dobre, komfort jazdy również jest na przyzwoitym poziomie. Swego czasu samochody były dosyć powszechnie używane jako samochody...

Zobacz dane techniczne Peugeot 406 Kombi 2.1 TD 12V 109KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot 406, oglądali także